Solduri de vanzare (via MyPoster)

23 aprilie 2007

Urbanul

Un text legendar , originar de la www.gigel.org . Poate il stiati, dar poate ca nu.

*Urbanul*

Stii ce inseamna Gravis, nukontrast, podcasting, Maddox, filmul european, Dogma ‘95, insight, pitch, trend, bud, spliff, trip, restecp, chill, d’n'b etc ?
Esti urban.

**Urbanul**

E acel cetatean care speculeaza in avantaj propriu complexul creat de prapastia intre ce a fost si ce si-ar dori sa fie. Ce-a fost ? Un cetatean normal, poate un pic cocalar, mai degraba nu, a stat in camin sau cu parinti care caleau multa ceapa si aveau Dacie. Ce si-ar dori sa fie ? Genul ala de om pe care-l saluta pulimea cand il vede in club stand linistit la o masa band un Carlsbeg, omul pe care-l suna prietenii mai putin urbani care vor sa se angajeze in advertising sau la vreo corporatie care plateste 400 de euro pe post de intrare. Ma rog, un fel de James Bond mai pamantean si care se uita la meciuri.

**Unde il vezi?**

Pai, in primul rand in cluburi gen Web, Underworld (pentru urbanul hardcore) sau Expirat (pentru urbanul in devenire), Papillon (urbanul artistic), Carturesti, terasa MNAC, La Scena, la
Enache (Laptarie, pentru restul), TRALALA, Preoteasa, Green Hours, Cafeneaua Actorilor, Amsterdam Cafe, Club A (protourbanul), B 52’s. Il mai gasesti si in BarFly, Stuf, Cata 66 (locul predilect de indopat si adapat al urbanului), pe la party-uri in case conspirative, in “vama”, pe partie cu snowboardul (urbanul nu foloseste schiuri), la cinemateca, pe rampa de skateboard, la festivaluri p-afara, la munca in agentie, corporatie sau acasa, ca freelancer. Un loc special este cel din care a pornit totul: Martin.

**Hobby-uri:**

Tehnologia, Internetul (mai putin IRC-ul care este leaganul cocalarului), muzica, demersurile social-civile, sporturile extreme, fashion-ul, advertising-ul, artele plastice (urbane), literatura, party-urile, iarba, religiile exotice.

**Tehnologie:**

iPod, accesorii de iPod (huse, dock-uri, boxe, telecomenzi), Mac (PC sucks, Micro$oft sucks), podcasting, ceasuri digitale vechi, celulare vintage sau smartphone, scule Technics, powerball ( http://www.powerball.ro/ ), rucsac cu cd-uri. Urbanul n-are laptop, i-ar reduce din mobilitate si nu are gadget value.

**Internet:**

Orice urban care se respecta are blog cu blogroll (link-uri catre alte blog-uri de urbani), foloseste RSS. Citeste Maddox, www.feeder.ro , www.chestionabil.ro , www.2020.ro (nu www.220.ro , ala e de cocalari), http://grafic.uv.ro , www.kitblog.com , www.funkyou.ro , www.alternativ.ro , www.drumandbass.ro , www.deviant.org (de unde-si ia theme-uri pentru windows si iconite pentru blog). Chestii obligatorii: pulafashion, RMRA, nukontrast. Vaidevoi.ro a pierdut trenul, nu mai are nimic nou. Sa nu uitam de forumuri: andreigheorghe. E mare fan podcast-uri. Isi trage muzica de pe ele, de pe drumandbass.ro sau de pe dc++.

**Muzica:**

Electro (drumandbass rupe), reggae, ska, dub, hip-hop (underground, mai ales), fado, bossa, Balanescu, emo, ska-punk, HxC, Shukar, muzica clasica, Ibrahim Fehrer, Compay Segundo, Aria Urbana (evident, nu ?), Suie (obligator, mai ales ramura ultra-urbana, Haute Couture), cam tot ce se scoate la Yama, Baba Novac, Maria Tanase, Leonard Cohen, hard and heavy (eclecticii baga d-astea). Urbanca baga si un pic de Directia 5, Nelly Furtado sau Gwen Stefani. Urbanul incepator ingaduie Budha Bar si Cafe del Mar. Emisiuni radio urbane: cam ce e noaptea pe guerrilla (exceptie face Nic, e om serios, baga industrial si grunge), Activ FM, mai sint unele pe 21, cred.

**Demersuri social-civile:**

Flash-mob-urile, tata. Mai ales alea de cacat, cu iz de protest (bombonelu’, bicicletele, tropaitul la televiziune). Pulafashion e cool. Daca in Bucuresti s-ar face piste de biciclete urbanii ar abandona masinile. Unii urbani nu mananca carne (saracele animale), altii fotografiaza aurolaci si hranesc porumbei, cei mai urbani scriu petitii. Unii citesc in public, cu coperta la vedere. Important e ca societatea asta de cacat care ii coplesteste cu mediocritatea ei sa se educe naibii odata. Ii pasa de Rosia Montana si vrea sa salveze Vama Veche.

**Sporturile urbane:**

Ski-ul nu e sport urban, clar. Snowboarding-ul e. Ar merge si un paintball. Urbanii cu bani se duc la tenis.

**toalele:**

Converse, Gravis, FUBU, Diesel, Ray-Ban, Adidas, Puma, Sketchers, Levi’s, clasice si de la mama lor. Urbanul sarac improvizeaza cu Kenvelo. In general urbanul arata ca un om care are
bani cu lopata dar se imbraca de la second-hand ca o forma de auto-ironie. Classic with a twist. Pantaloni de stofa, pulover verde, sosete cadrilate, tenisi Converse. Baggy jeans, puffa, insulated boots. Neaparat modelul ala de rucsac de pus pe un singur umar. Caciula haioasa, sapca din fleece, basca purtata normal. Palton gri inchis si fular lung. Camasi militare, neaparat NATO.

Corporatistul

- Este din Medgidia, Bragadiru sau alta metropola. A venit in Bucuresti si a facut ASE-ul sau o facultate de comunicare, unde s-a implicat in toate ONG-urile posibile “pt ca vrea sa schimbe ceva”. A facut practica 6 luni la o companie de publicitate. De altfel, daca il intrebi ce vrea sa faca iti raspunde invariabil: “advertiser, copyrighter, art planner, etc”, cu toate ca nu stie prea bine ce inseamna. Dar a vazut el la TV emisunea aia cu reclame si e tare cool.

- Isi umple CV-ul cu tot felul de training-uri, cursuri de specializare si team-building-uri organizate de niste redusi prin salile de curs de la ASE sau alte facultati mai trendy. Neaparat consemneaza ca a luat premiul I in clasa a 7a. Citeste “Expat Life” si jumatate din frazele
pe care le pronunta sunt in engleza. Are intotdeauna o parere despre oricare spot de pe TV. Scrie pe forumurile de “advertising” si are o intotdeauna o idee mai buna de campanie decat aia care au facut-o .

- Eventual se anagajeaza ca “new business manager” la o agentie parlita cu sediul printr-un bloc din Berceni. De fapt e agent de vanzari pt pixuri, agende si ceasuri de perete personalizate. Daca are norocul sa impinga hartii printr-o companie mai mare deja nu se mai suporta. Poarta “badge”-ul la gat si cand iese in oras la bere, ca sa vada lumea unde lucreaza el. Are 1000 EUR pe luna si se considera un om realizat. Isi ia Clio in leasing din salariu si apartament din banii de nunta. In orice discutie face cumva sa se vorbeasca despre job-ul
lui atat de cool.

Despre cum nu are timp de nimic altceva ca e “overworked”. Este plin de deadline-uri, targete, brainstorming, ATL, BTL, projects, pitch, review-uri, out-door, rate card, packaging, positioning, market share, consumer, retail, brief, etc.

- Are palm luat in rate si inevitabil il scoate cand e vorba de iesit la bere ca sa isi verifice programul. Asculta Guta dar in discutiile cu colegii de munca vorbeste numai de Cafe del Mar si Chillout Moods.

Are carti de vizita comandate cu plata in 2 rate la salariu si le ofera oricui si oricand se iveste ocazia. E mandru de costumul lui luat de prin cine stie ce Cora sau Carrefour. “Am un sef de cacat ajuns sus pe pile. Eu sunt mai capabil ca el dar la noi in firma nu se promoveaza pe criterii de competenta”. Se da la toate proastele din firma la care lucreaza si intr-un final victorios (dupa cateva salarii cheltuite ca sa scoata proastele in oras) se alege cu cea mai urata si
cu o portie de pasarica la 4-5 zile.

- Eventual poate fi si brand manager sau group brand manager intr-o “multinationala” si incepe toate discutiile cu “din punct de vedere marketing” intr-o sedinta in care marketingul nu are nici cea mai mica implicare. Da vina pe colegii de la “sales” ca nu i-a iesit lui campania publicitara ca “nu au inteles mesajul reclamei” sau ca “nu sunt in target”.

De fiecare data cand vede o reclama care il depaseste are o singura replica: “cea mai supertare reclama pe care a vazut-o vreodata”. De fapt toate reclamele pe care le vede sunt catalogate ca “cele mai supertari”.

- Derivatul din Urban. El nu are servici, are job. Merge la training-uri. Face team-building si brainstorming zilnic. In general e un jeg de om care nu se da in laturi de a pupa in cur pe cine trebuie si a-i sapa pe restul pentru a urca si el o treapta. Are multe prietenii din interes si se da cu cel putin 10 ani mai matur decat este. Poarta tot timpul costum, uneori fara sacou, alteori fara cravata. Transformarea in corporatist are loc foarte rapid, in maxim o saptamana dupa ce ocupa o pozitie de cacat intr-o companie multinationala specializata in comercializarea echipamentelor de birotica (agrafe si pixuri). Se strofoaca fix ca in comediile americane de 2 bani crezand ca e cul. Utilizeaza extrem de multe englezisme pentru ca asa e la moda: maaaaan si fachin shit sunt doar o parte din ele. Cand se intalneste cu prietenii discuta cu ei in engleza pana cand uita cum se zice la “scaun” si atunci trece la limba romana.

-Corporatistul e acea persoana pe care o vezi dimineatza la Everest in P-ta Romana din Bucuresti unde isi bea cafeaua tacticos citind un ziar

-Corporatistul e mandru ca primeste al 13-lea salariu.

-Corporatistul celibatar e rebel in concediu si se duce la Sziget. Cand e insurat cu corporatista (astia se intalnesc la team building-uri) se duce catinel spre Grecia ca “e mai ieftin ca la noi si serviciile sunt ireprosabile”

*Cocalarul*

Cocalarul este un om deosebit, cu sentimente, pasiuni si visuri. Din cauza modului in care se imbraca, vorbeste si se comporta, multi oameni il trateaza cu lipsa de respect, lehamite sau chiar il ignora si ocoleste.

Cunoscut in cartier pentru cel mai rezistent scotch de pe farurile masinii, cocalarul automobilist este o intreaga enciclopedie auto & tuning. Neon, luneta, lampi de pozitie albastre, autocolante (BOSS, SONY, 2fast4u, Need4Speed). Transforma orice Oltcit model 1983 in vedeta gratarului de duminica de pe Straulesti. Deseori in “treling”, conduce sprijinit de tetiera scaunului din dreapta aruncand priviri sfidatoare pe sub parasolarul ’sport’ (cat jumatate din parbriz). Boxa trebuie sa fie boxa si din ea trebuie sa se auda, in functie de talentul cocalarului, manea, parazitii sau house. In limita posibilitatilor, numarul de inmatriculare al masinii trebuie sa fie cu NFS sau ASP(need for speed-atentie sugi ….)

Cand se intampla sa nu fie bun cunoscator si dansator de manele, cocalarul este de partea cealalta a baricadei. La fel de redus incat sa se proclame ‘rapper’ sau ‘rocker’, isi poarta cu demnitate tricoul cu Eminem sau are, evident, un aer superior in hanoracul lui cu Linkin Park. Toti astia se intalnesc la concertele organizate de primarie si-si etaleaza slapii, maioul, chilotii aparent neglijent iesiti din blugi, numarul de pe tricou sau garderoba nike.

Cocalarul de sex feminin se intituleaza gagica, talentata, versata sau campioana. Ea este, in acceptiunea orcarui ghertoi, fie ‘femeia’/'fata’ cuiva, fie curva. Evident ca ea se numeste ca e proasta, pentru contrast. Ea este desavarsita daca e imbracata in roz, daca a participat la Miss tandarei sau daca are poze de la mare in pozitii din reviste. Ii place sau invata sa-i placa sa danseze. Lasciv e mai bine, pe masa e perfect.

Cocalarul microbist face parte din brigade cu nume italienesti pentru a fi mai puternic decat dusmanul. Samanta calda de floare il face si mai puternic.

Cocalarul electronic, asa cum a fost denumit de trupa aceea pe a carei muzica dau din buci in do major campioanele si care compune clisee pentru bagabonti, isi duce viata pe irc. Deghizat in iubtz3l sau altfel, se baga in seama cu dulcika16, Dea}{18 si fac schimb de poze. Este mai valoros atunci cand are sait personal (un fel de carte de vizita) cu binecunoscutele ‘poze cu mine’, ‘poze cu mine langa o masina tare’, ‘poze cu mine langa o vedeta’, deci lol.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce parere ai despre asta?